23 Mart 2014 Pazar

Hepimiz oradayız be!

Sosyal medya her geçen gün büyüyor. Kullanıcılar medya ile daha yakın iletişim kuruyor. Klasik medya dili de yavaş yavaş değişiyor.

Son yıllarda birden "dijital medya ajansları" ortaya çıktı. Ne yaptıklarını henüz kimsenin anlamadığı ama sık sık da kendinden bahsettiren yerler bunlar. Bu hafta Campaign Türkiye bünyesinde çalışan Lift Dijital İletişim Hizmetleri'nden Yiğit Yazıcı ile dijital medyayı, yeni medyada tasarımı ve interaktif videoları konuştuk:

Nedir bu dijital medya dedikleri? Siz ne iş yapıyorsunuz?

Aslında reklam ajansı gibi bir şey. Ama bizim mecramız farklı. Biz genel olarak internet ve sosyal mecralar üzerinden iş yapıyoruz.



Avantajı ne dijital medyanın?

Aslında en büyük avantajı ulaşılmak istenen kitlenin ne kadar ve nasıl içerikle uğraştığını görebilmemiz. Uygun programlar sayesinde Kullanıcıların reklamla ya da uygulamalarla ne kadar ilgilendiklerini görebiliyoruz. Bir internet sayfasının neresinde ne kadar süre geçirdiğini ya da imleçle neler yaptığını görebiliyoruz. En güzeli de sosyal medya üzerinden direkt olarak ürün hakkında yaptığı yorumlar karşılığını bulabilmesi.

İnternette bizi gözetliyor musunuz yani?

Sadece belli ürünlerde profiller görüntüleniyor. Ama kim olduklarını biz asla bilmiyoruz. Ve sadece o uygulama üzerindeyken bu yapılıyor.

Peki bu interaktif videolar ya da uygulamalar neyin nesi? Neden varlar?

Bu da yakınlıkla alakalı bir konu. İnsanlar artık medyanın da onun ürünlerinin de bir parçası olmak istiyorlar. Kendileri de bu anlatıların bir parçası haline gelmek istiyorlar.

Hep internet dedik. İnternetsiz de bir yeni medya alanı mümkün mü?

Aslında pek mümkün görünmüyor. Ama bazen sokak reklamlarında dahi tüketiciye rol oynatılabiliyor. Aslında yeni medya dediğimiz tamamen insanların da medya içinde var olmasıdır. İnternet bir şekilde yasaklansa ya da kaldırılsa bile yeni medya var olacaktır. Çünkü insanların istekleri değiştir.

Bir interaktif reklam örneği:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder